"House Rules"

Tag nu ikke udtrykket "House Rules" alt for alvorligt. Der er mere tale om videregivelse af tips og tricks fra de mere erfarne brugere til de nye, men også om retningslinjer, som med tiden har udkrystalliseret sig. Det betyder ikke, at de ikke kan ændres. Hvis du er uenig i, hvad vi skriver her, er du velkommen til at debattere emnet i vores diskussionsforum.

Hvilke kunstnere skal være med i Signaturbogen 2.0?

Alle billedkunstnere (kunstmalere, keramikere, billedhuggere, kunstfotografer, installationsfolk o.a.) og hovedsageligt dem, som virker eller har virket i Danmark.

Hvornår er der så tale om kunst? Og skal en russer, som har været i Kastrup Lufthavn på gennemrejse, ikke med? Tja, indtil videre har vi fulgt Inge og Sten Hegelers ordsprog: "Det normale har vide rammer". Og det er gået meget godt. Det skal ikke forstås sådan, at vi ønsker fiduskunstnere på Signaturbogen 2.0. Men hvis du selv vil påtage dig arbejdet med at lægge signaturen ind for en kunstner, som på samlebånd maler letpåklædte sigøjnerkvinder, vil vi ikke lægge dig hindringer i vejen. Du skal bare ikke regne med, at vi vil gøre det for dig :-)

Er min afbildning af signaturen god nok?

Sandsynligvis ikke! Men husk lige på det gamle ord: "Det perfekte er det godes værste fjende". Hvis din afbildning kan hjælpe nogen, så offentliggør den. Der skal nok komme nogen efter dig, som laver en, der er bedre. Men kun, hvis du starter.

Hvilke henvisninger skal med?

Standardværket om anerkendte danske kunstnere er Weilbachs Kunstnerleksikon. Hvis en kunstner er nævnt i Weilbach, bør der henvises hertil. Hvis du selv kan indsætte en link, kan du finde Weilbachs artikel om din kunstner her: http://www.kulturarv.dk/kid/Forside.do, men du kan også blot nævne Weilbach under henvisninger. Så skal en af os andre nok linke til den relevante artikel.

Andre opslagsværker, bøger og artikler om kunstneren er ligeledes relevante, ligesom internetsider med beskrivelse af kunstneren, dennes sammenslutninger o.l. også har værdi.

Det vigtige er, at den bruger, som besøger Signaturbogen 2.0 for at finde information om en kunstner, får så reelle oplysninger som muligt. En eller flere gode gengivelser af kunstnerens signatur er det absolut vigtigste. Kan du også hjælpe med henvisninger til mere info, er det prima.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.