Opret ny kunstnerside

Signaturbogen 2.0 er et fælles projekt, hvor du også kan bidrage. Og det er ikke så svært, som du tror. Hvis du har et godt billede af en kunstnersignatur på din disk, er du allerede kommet langt.

Hvis du allerede er medlem, så log dig ind via knappen i øverste højre hjørne af denne side. Hvis du ikke er medlem, så tilmeld dig.

Måske vil det være en god idé, hvis du printer denne side ud, så du kan følge vejledningen, mens du opretter den nye side.

1. Opret siden

Tast navnet på kunstneren herunder og tryk på 'Tilføj kunstner'

2. Ret overskriften på siden

I tekstfeltet til højre for 'Title of the page' skriver du kunstnerens navn efterfulgt af hans/hendes fødsels- og eventuelle dødsår i parentes.

3. Tilføj eventuelt en beskrivelse af kunstneren

Det er signaturen, som er vigtigst, men du må meget gerne skrive lidt om kunstneren. Under alle omstændigheder må du gerne fjerne teksten 'Gerne en beskrivelse …' under den første linje med ordet 'gallery size="small"' i dobbelte skarpe parenteser. Men du må ikke fjerne den første linje eller skrive mere i den. Ellers vil signaturen ikke blive vist, når du er færdig.

4. Tilføj eventuelt henvisninger

Hvis kunstneren er omtalt andre steder på nettet eller i litteraturen, må du meget gerne indsætte henvisninger nederst på siden. Fjern venligst samtidig den forklarende tekst - startende med 'Gerne henvisninger til litteratur …' - men undlad venligst at rette eller tilføje i linjen med '++ Henvisninger'. Denne linje er en overskrift.

5. Gem siden

Tryk på linken 'save'.

6. Tilføj signaturen

Tryk på knappen 'files'.

Tryk derefter på linken 'upload new file'

Find signaturfilen på din disk.

Hvis filnavnet indeholder danske bogstaver og mellemrum eller mangler extension .jpg. så ret venligst disse ting i linjen 'Destination file name'.

Tryk på knappen 'upload file!'

7. Færdig!

Ja, nu er du færdig. Signaturen er muligvis endnu ikke synlig. Det klarer du ved at trykke på browserens knap for genopfrisk/reload.

Hvis du vil hjælpe med det administrative, må du meget gerne tilføje 'din' kunstner i den alfabetiske kunstneroversigt. Men hvis ikke du føler dig sikker på, hvordan du gør, er der nok en anden hjælpsom sjæl, som vil gøre arbejdet.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.